L’informatiu – Setembre 18

Iniciem un nou curs i ens tornem a trobar amb energies renovades i amb molta il·lusió per a treballar per als centres educatius de la comarca. El comencem presentar-vos la nova pàgina web del Servei Educatiu del Ripollès, esperem que us sigui útil. Trobareu totes les activitats de PFZ en l’apartat formació de la web. Recordeu que teniu fins el dia 26 de setembre per a fer les inscripcions. Heu d’utilitzar l’usuari i contrasenya de l’xtec.

Com ja sabeu hem començat el curs amb una conferència inaugural sobre: El còmic una eina d’aprenentatge a càrrec de Jaume Villarrubí. En el nostre espai trobareu dues noticies referents a aquest tema

Enguany també s‘ha iniciat un projecte nou:  sortides escolars per a tots els centres educatius de la comarca al Parc Natural de les Capçaleres del Ter i el Freser. Els alumnes de primària treballaran la vall del Ter i els alumnes de secundària la vall del Freser amb l’objectiu d’aprofundir en el coneixement de l’entorn des de diferents àmbits. Una activitat que comptarà amb guies especialitzats en aquesta temàtica i que està subvencionada el 90% per part del mateix Parc.

Us informem també que el CNL del Ripollès conjuntament amb el CNL d’Osona tornen a organitzar la Gimcana de les Llengües. La Gimcana començarà el 15 d’octubre i s’acabarà el 26 de novembre (5 setmanes). Hi haurà una setmana, la primera, dedicada a Fabra, per afegir-nos a la commemoració de l’Any Fabra. Com sempre, hi ha 5 categories escolars, que cobreixen des de 1r de primària fins a 4t d’ESO. És una activitat que no necessita inscripció prèvia i que, si el mestre s’hi engresca, no li suposarà més d’un quart d’hora a la setmana. Només es tracta de llegir la pregunta que trobareu al web del concurs i que els alumnes, durant la setmana que tenen de termini per resoldre-la, en cerquin la resposta. Finalment, es consensua una resposta i s’envia al web. Vegeu les bases i la normativa al mateix web.

Recordeu que teniu temps fins al 31 d’octubre per acollir-vos al reconeixement de projectes d’innovació pedagògica;  de projectes desenvolupats per part  del centre amb una durada mínima de tres anys, a part dels que el Departament d’Ensenyament ja té com a propis.

Doneu un cop d’ull als diferents apartats de l’informatiu.
Opinió:   Paulo Freire, ensenyem estimant
Novetats: llibres, dvds, jocs..

Compteu amb nosaltres en tot allò que estigui a l’abast dels professionals del Servei Educatiu del Ripollès !!!

Que tingueu un bon curs!