Novetats – Setembre 2018

Llibres, dvd’s, app’s i altres recomanacions…

Art i artistes del Ripollès

«Quaderns de la Revista de Girona» publica una nova guia centrada en l’art del Ripollès

La guia, escrita per Eusebi Puigdemunt, pretén donar a conèixer les activitats artístiques de la comarca del Ripollès al llarg dels segles XIX i XX i els primers anys del XXI amb una mirada integral i directa a la història de l’art viscuda en aquesta comarca, a l’activitat artística que hi ha hagut i a la que encara està en voga avui en dia.
A partir d’aquesta premissa, l’autor del quadern va desgranant tots aquells aspectes relacionats amb la pràctica artística en aquestes comarques, des de donar a conèixer els noms dels artistes, fins a explicar la literatura, els centres culturals, les arts gràfiques i l’arquitectura que hi estan vinculats.

Per a més informació cliqueu a la imatge o aquí

Jocs en família

El joc permet a pares i fills gaudir de la companyia mútua i és un excel·lent espai per aprendre i ensenyar. Quin pare no pren consciència de les habilitats del seu fill amb les peces de construcció quan juga a fer castells? Quin infant no aprèn normes socials bàsiques quan juga a «pares i mares»? En aquest llibre de l’editorial GRAÓ trobarem pistes per aprofitar al màxim tots els moments que passem amb ells: quan els despertem, quan cuinem, mentre els banyem, quan els portem a l’escola, quan sortim de viatge… Hi ha més de cent propostes lúdiques endreçades segons els diferents moments i espais quotidians on jugar amb els fills. Podem jugar amb ells tant si disposem d’estones curtes com d’estones llargues, tant si els podem dedicar el nostre temps de manera exclusiva o bé hem de combinar-ho amb altres tasques. El dia a dia ens ofereix moltíssimes oportunitats per gaudir plegats jugant!

Per a més informació cliqueu a la imatge o aquí

Viu i aprèn

La mestra Mireia Cortada ha dissenyat aquest cercador per localitzar propostes pedagògiques fora de les aules relacionada amb sortides escolars que arriba a les escoles per correu postal o via correu electrònic.

Trobareu el cercador clicant a la imatge o aquí.