L’informatiu – Maig 2020

Des de que vam començar amb el confinament ja han passat uns quants dies, sense expectatives que arribés fins on ens trobem avui. Hem passat uns mesos on les realitats de cadascú han estat molt diverses, però esperem que tingueu salut i us volem fer arribar la nostra admiració i agraïment per tots els esforços que heu fet i esteu fent.

El Departament d’Educació ha publicat instruccions de cares a la reobertura de centres per a aquest final de curs i organització del curs que ve.

– PLA D’OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2 DE DESESCALADA EN LA FINALITZACIÓ DEL CURS 2019-2020 I PER A L’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DELS CENTRES I ELS ESTUDIS DEL CURS 2020-2021

– INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ DE L’OBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS

En aquests moments en què tot el professorat està treballant en línia, el Departament d’Educació ha fet unes orientacions que us adjuntem. Hi trobareu orientacions sobre: l’ús responsable d’Internet, l’estructura i la planificació d’un entorn virtual d’aprenentatge (EVA), la comunicació en l’educació en línia, entre moltes altres. Us enllacem, també, el canal de Youtube dels centres en línia, on trobareu recollits tots els webinars que s’han realitzat, agrupats en 4 llistes de reproducció diferenciades: claustre obert, classroom, Eix-moodle Teams

El dilluns 18 de maig es va dur a terme (en format virtual) la IV Jornada de Cultura Digital oberta a tots els docents de les comarques gironines. En la conferència inaugural, en Jaume Feliu, cap d’estudis a l’INS Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès va parlar de la importància de l’avaluació formativa i de la tecnologia com a recurs que la facilita. A continuació, la resta de ponents van presentar experiències molt interessants relacionades amb la gamificació, la programació, la robòtica o la realitat virtual. Trobareu tota la informació de la Jornada a la web oficial, la presentació d’en Jaume Feliu aquí, i la resta d’experiències presentades, a l’apartat “comunicacions“.

Informacions d’interès:

• Tutorial Anydesk: serveix per controlar de forma remota els ordinadors dels alumnes i ajudar-los.
  • Tutorial Padlet: el podeu utilitzar per rebre les activitats que fan els alumnes a casa.

Des de la FMRPC (Federació de moviments de renovació pedagògica de Catalunya) s’està preparant l’Escola d’estiu 2020, amb activitats, conferències,… Malgrat sigui virtual, us animem a participar-hi.

Des del Servei Educatiu del Ripollès esperem continuar fent-vos costat i poder ajudar-vos en tot allò que estigui al nostre abast.