La Gramàtica de construccions: una proposat comunicativa d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles

 

La Gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles (Codi: 9001790555)Es tracta d’una proposta formativa en línia adreçada a professors de Llengua catalana per tal d’oferir un nou enfocament didàctic de la gramàtica.  La proposta s’adscriu a la línia d’investigació dels doctors Andreu Sentí (Universitat de València) i Carles Segura (Universitat d’Alacant) sobre l’anàlisi dels models d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles d’estudiants de català com a L2.

Aquesta experimentació forma part del procés d’anàlisi científic en què se segueix un model teòric alternatiu al tradicional per a explicar la gramàtica, concretament, la gramàtica de construccions cognitiva i la seva aplicació pràctica.

Aquesta investigació pretén obtenir dades empíriques dels avantatges (o no) de la gramàtica de construccions cognitiva com a model per a implementar una gramàtica pedagògica i avaluar els materials didàctics que s’oferiran.

Sens dubte, és una bona oportunitat perquè el centre educatiu pugui participar en els projectes acadèmics universitaris i perquè els docents tinguin més eines que els permetin adoptar enfocaments alternatius. Així mateix, l’aplicació al centre obre la possibilitat de participar en el congrés sobre didàctica que se celebrarà a València durant el 2024.

Podeu consultar més informació sobre la formació en aquest enllaç.