RUTES ESCOLARS

Dins el projecte ‘Ripoll Ciutat Educadora’ s’hi troba la iniciativa de les Rutes Escolars, que busca reduir el trànsit rodat al nucli urbà (especialment complicat en les hores d’entrada i sortida d’escola), augmentar la seguretat viària i conscienciar als infants de la importància d’utilitzar alternatives als vehicles de motor, com ara anar i tornar caminant de casa a l’escola. Aquesta setmana i la següent, s’està recordant el projecte als centres, concretament explicant-lo als i les alumnes de 2n de Primària.

L’Agent Cívic, Jordi Reolid, està realitzant xerrades amb l’objectiu de fer partícips els nens i nenes d’aquest projecte. Els pares dels que hi volen participar, han de signar un paper de compromís, i als infants se’ls entrega un mocador identificatiu amb el color de cada centre: blau per als Salesians, groc per l’escola Vedruna, verd per al Maragall i vermell al Tomàs Raguer. Les rutes estan indicades amb diferents panells i els establiments per on passen estan assabentats de la iniciativa i poden ajudar a l’infant si hi hagués algun problema.

A banda, en aquestes xerrades, l’Agent Cívic també està informant la mainada sobre quina és la seva funció a la vila i quines tasques desenvolupa. Amb iniciatives com aquesta, el consistori pretén fomentar els valors que es promouen des de les famílies, l’escola i la societat que mira cap al futur des de perspectives ecològiques, saludables i de convivència.

Més informació sobre les Rutes Escolars: https://ripoll.cat/servei-deducacio-i-coneixement-rutes-escolars/