Projecte Rastregem el Ripollès de l’escola Salesiana

Rastregem el Ripollès és un projecte creat i desenvolupat per nens i nenes de Cicle Mitjà de primària de l’escola Salesians Ripoll. En ell han après quins són i com viuen els animals del Ripollès, l’hàbitat que els envolta, els rius de la comarca, els residus que s’hi aboquen…

Ells mateixos ens expliquen com s’ha desenvolupat:

“Ens va agradar tan anar descobrint els rius que vam decidir anar allà on neix el riu Ter, a Ull de Ter. A part d’explicar-nos coses

sobre els rius i els paisatges d’alta muntanya també vam veure animals que habiten a la zona i ens van fascinar.

Un cop de nou a l’escola vam voler investigar si hi havia més animals al Ripollès que no vam poder veure…i vam adonar-nos que teníem un parc d’animals a la nostra comarca : Molló Parc. Seguidament vam demanar als mestres si hi podíem anar . Un dia mentre preparàvem la visita al parc ens vam adonar, tot visitant la seva pàgina web que si una persona cega visitava el parc no podria veure cap animal i per tant la seva experiència no seria positiva.
Després de donar-hi voltes vam decidir que havíem de fer alguna cosa, que les persones cegues també tenien dret de gaudir de l’experiència de visitar un parc d’animals.
Va arribar el dia de la visitat al parc, que nosaltres aprofitàvem per partida doble; per una banda conèixer un munt de coses sobre els animals i per altra banda fer d’observadors per així veure si es podia adaptar una visita al parc per a persones cegues.
Després de donar-hi voltes i voltes vam decidir que elaboraríem una Audio-Guia Ho enfocaríem en format APP ja que el que ens interessava era que la persona cega, amb l’ajuda del seu smartphone pogués realitzar la visita.”

Per visitar la pàgina on es troba la nostra audio-guia cliqueu sobre l’enllaç.