Xerrada: La transició primària – secundària

Us convidem a assistir a la xerrada “La transició de primària a secundària”

Conferenciant: Màrius Martínez, Professor Titular d’Orientació Professional /Lecturer Career Guidance. UAB  Departament de Pedagogia Aplicada

Dimecres 22 de maig de 17:00 a 19:00 a la sala de formació del SE Nou Barris.

Públic a qui va destinada la xerrada:

Professorat de 6è /Cicle Superior  i 1r d’ESO – 2n ESO + les direccions dels centres públics PRI i SEC /I-E de la nostra zona Nou Barris.

Inscripció

La transició és el moment en que es materialitza un canvi en l’itinerari formatiu de l’alumnat. Bé perquè canvien d’etapa en tots els casos, amb diferent tipus de professorat, diferent organització del currículum, etc. o bé perquè canvien també de centre. Aquest fet genera preocupació per a una part del professorat de primària, per a una part de l’alumnat i de les seves famílies i per això cal acompanyar-lo.

La transició primària – secundària es materialitza en un moment i el gruix d’activitats es fan al voltant d’aquell moment (segon i tercer trimestre de sisè i primer trimestre de primer de ESO) però aquestes són en realitat les activitats puntual d’un procés molt més llarg. Parlar de la transició com a procés d’acompanyament té interès des del punt de vista de l’orientació de l’alumnat, per facilitar que totes les persones ho visquin com una part engrescadora i satisfactòria del seu desenvolupament, i aquest procés té tot el sentit tractar-lo en clau de territori.

Estratègies per a les famílies per afavorir el llenguatge i la comunicació oral dels infants, signes d’alerta

Ens fem ressò de la publicació de la infografia elaborada pels companys PCTEI – Programa de Cooperació Territorial
d’Educació Inclusiva que ofereix una reflexió sobre com afavorir l’ús del llenguatge oral en la primera infància.

El programa de Cooperació Territorial d’Educació Inclusiva té com a finalitat incrementar la provisió de recursos especialitzats que atenguin la diversitat de l’alumnat i optimitzar-ne l’organització, impulsar la detecció i intervenció precoces i potenciar el paper central de les famílies en les etapes inicials del procés educatiu.

És per això que presenten la INFOGRAFIA Estratègies per afavorir el llenguatge i la comunicació oral dels infants, signes d’alerta, adreçada a les famílies de l’alumnat d’Educació Infantil.

Les famílies i els centres educatius han de cooperar estretament en l’educació dels infants, en un exercici de corresponsabilitat, coherència i compromís comú, per contribuir al seu benestar i creixement integral.

Aquest material ha estat elaborat conjuntament per l’equip de professionals del PCTEI (Programa de Cooperació Territorial d’Educació Inclusiva) de cada territori i per la Direcció General d’Educació Inclusiva del Departament d’Educació.

Font: https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva/general/estrategies-per-a-les-families-per-afavorir-el-llenguatge-i-la-comunicacio-oral-dels-infants-signes-dalerta/

Inici del procés de detecció de necessitats formatives del PFZ Nou Barris. Maig 2024

DETECCIÓ DE NECESSITATS D’ACTIVITATS DE FORMACIÓ PEL CURS 2024-2025. PFZ NOU BARRIS

Iniciem el procés de detecció de necessitats formatives de la zona i l’elaboració de les propostes de formació per al curs 2024-2025.

Sol·licitud de formació: del 2 al 22 de maig de 2024

Tota la informació la trobareu a: https://serveiseducatius.xtec.cat/noubarris/formacio/pla-de-formacio-de-zona-pfz/deteccio-necessitats/

Per resoldre qualsevol dubte sobre la formació podeu trucar al CRP. Tf, 93.340.21.31  (Aleix, Elena, Maria o Sílvia) o connectar amb nosaltres via correu electrònic: crp-noubarris@xtec.cat

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Ajuts individualitzats convocats pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports 2024.

Modalitats dels ajuts:

• Ajuts i subsidis per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de conducta o trastorn de la comunicació i el llenguatge o trastorn de l’espectre autista.
  • Ajuts i subsidi per a programes complementaris a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associada a altes capacitats.

Cloenda a Nou Barris de l’Exposició Efecte Troia

Avui a la Biblioteca de Vilapcina i la Torre Llobeta ha tingut lloc l’acte final de l‘Efecte Troia. Des de mitjans d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat dels instituts Barcelona-Congrés i Carrasco i Formiguera ha visitat l’exposició de la mà de… Llegeix més»