Nova edició del “Get in the Loop: Un futur en equilibri”

Aquest any, des de l’edició de “Get in the loop: un futur en equilibri” proposem treballar el DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE a través d’activitats de reflexió, investigació i debat al voltant del coneixement i l’anàlisi crítica del concepte de creixement i desenvolupament en base als principis de sostenibilitat ambiental i justícia social.

Alumnat de 6 a 17 anys de centres educatius de qualsevol lloc del món reflexionaran i investigaran al voltant del model de producció i consum actual, i buscaran alternatives per construir un espai segur i just per a les persones i el planeta. Les activitats es tancaran amb la participació de l’alumnat en una mobilització global el Dia de la Terra, el 22 d’abril.

El dissabte 16 novembre, de 9: 30h -13: 30h t’explicarem com pots aplicar aquest projecte des del teu àmbit de docència i com pots acompanyar al teu alumnat en aquest camí cap a la justícia global. Per participar, pots fer-ho de forma presencial des de Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes, 641), Madrid (C/ Alberto Aguilera, 15) i Pamplona (C/ Sant Blai, 2) o connectant-te online des del teu ordinador.

Omple aquest formulari per inscriure’t a la trobada i participar de manera presencial o connectant-te online des del teu ordinador.

9:30 – 9:45h Arribada i benvinguda / Connexions
9:45 – 10:00h Connectant mons. Una proposta per treballar l’educació per a una ciutadania global des de les aulas

Sandra Martín Tremoleda i Giulia Pizzuti, responsables territorials del programa educatiu d’Oxfam Intermon presenten objetius, metodologies i continguts del projecte Connectant mons.

10:00 – 10:30h Sostenibilitat ambiental i justícia social: cap a la construcció d’un desenvolupament sostenible

Lourdes Benavides, Coordinadora del Resilience Knowledge Hub d’Oxfam Intermón presenta els elements claus de la “teoria Rosquilla” sobre la qual es fonamenten les activitats de “Get in the loop: un futur en equilibri”.

10:45 – 11:15h Pausa-cafè
11:15 – 12:30h De la teoria a la pràctica. Com treballar Connectant mons des de les aulas?

Professorat que ha participat en anteriors edicions de Connectant mons comparteix la seva experiència i explica com abordar les activitats plantejades des de diferents assignatures i metodologies didàctiques (Treball cooperatiu, Aprenentatge i Servei).

12:30 – 13:30h Precs i preguntes i tancament