PERSPECTIVA DE GÈNERE

“És imprescindible pensar amb detall què implica coeducar per fer possible la coeducació”.

Amparo Tomé González

Els centres educatius han de promoure la igualtat d’oportunitats del seu alumnat; incorporar la perspectiva de gènere a l’acció educativa; prevenir i gestionar comportaments i actituds discriminatoris per raó d’identitat de gènere, expressió de gènere i orientació afectivosexual i potenciar-ne el reconeixement, la cooperació i el respecte mutu. Aquests objectius queden recollits en el Pla per a la igualtat de gènere del sistema educatiu, aprovat pel Govern el 20 de gener de 2015.

Projecte de convivència. Departament d’Educació

Coeducació i igualtat de gènere

Coeduca’t

Aquest curs el Departament d’Educació posa en marxa un Programa per donar suport els centres educatius d’infantil, primària i secundària a treballar de forma explícita, sistemàtica, rigorosa i respectuosa, aspectes bàsics de coeducació, de perspectiva de gènere i de sexualitat.

La coeducació: clau per a l’èxit educatiu

La Diputació de Barcelona presenta aquest document per tal sintetitzar les bases del treball coeducatiu i mostrar als municipis una visió del potencial transformador d’aquesta perspectiva, alhora que oferim algunes pistes per començar a planificar les seves accions.

Escoles per la Igualtat i la Diversitat

Escoles per la Igualtat i la Diversitat és un programa de formació, assessorament i acompanyament als centres públics i concertats, d’infantil, primària i secundària de la ciutat de Barcelona. És un programa de prevenció de les relacions abusives, la violència masclista, la discriminació racial, i la discriminació per diversitat funcional, sexual, de gènere, identitat, orientació sexual, etnicocultural i religiosa.

Programa formatiu de prevenció de la violència masclista. XTEC – Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya

Aquest programa formatiu de prevenció de la violència masclista consta de formació per a docents, per l’alumnat de cicle superior d’Educació Primària i alumnat de 3r i 4t d’ESO i formació per les famílies. Els materials han estat elaborats amb la col·laboració d’entitats expertes en prevenció de la violència masclista: CoeducaAcció i Fundació Aroa.

Circuït Barcelona contra la violència masclista

Document elaborat pel circuit territorial de Nou Barris contra la violència masclista. Planteja recomanacions de com abordar situacions de violència masclista detectades des dels centres educatius