VIVÈNCIES: BARRIS AMB MEMÒRIA

Projecte de recuperació històrica dels barris de Maternitats-Sant Ramon, les Corts i Pedralbes fet a través del recull d’experiències i records dels seus veïns i veïnes i amb la participació de tot un conjunt d’entitats i associacions del territori.

S’oferirà als centres un dossier didàctic Vivències: Barris amb memòria.  Es vol oferir l’oportunitat, a escoles i instituts del districte, de passejar per la història dels seus barris de manera activa i captivant. Vinculat directament amb l’exposició, el dossier s’ha dissenyat  específicament per l’alumnat de primària (5º i 6º) i secundària (3º i 4º d’ESO) tenint en compte els coneixements previs que puguin tenir sobre la matèria i el seu context curricular.

La idea és oferir un treball transversal on a partir del text i la imatge l’alumne pugui anar reconeixent i reconstruint parcel·les d’èpoques, personatges i esdeveniments significatius.

El dossier està estructurat utilitzant els elements de que disposa l’espai expositiu ( fotografies, plànols, documentals) i es complementa amb tot un seguit d’activitats i idees que el docent podrà seguir oferint dins i fora l’aula.

A nivell metodològic hem apostat per fer propostes de treball basades en l’observació, la comparació,  l’anàlisi i la reflexió. La intenció es que l’assoliment no es basi en memoritzar conceptes o continguts històrics sinó que les diferents dinàmiques estimulin a petits i joves a seguir fent recerca sobre el seu passat. Estar atents a l’anècdota, al fet insòlit o a la imatge que capti la seva atenció com a pont des d’on construir un aprenentatge viu i participatiu.

La nostra missió, com a docents i pedagogs serà  acompanyar-los en aquest trajecte, oferint-los eines que els facin entusiasmar, preguntar-se o qüestionar. Qualsevol espurna de dubte o porta al diàleg seran, per tant, adients i molt benvinguts.

Centre Cívic Joan Oliver “Pere Quart”

Del 7 de novembre al 17 de Desembre de 2018