AUDIÈNCIA PÚBLICA DE LES CORTS

Referent de l’activitat: Marta Ponti

XXV Audiència tríptic         XXV Audiència pòster

L’Audiència Pública de les Noies i els Nois de Barcelona és una forma de participació, a través de la qual la ciutadania infantil i adolescent de la ciutat entre 11 i 17 anys (escolaritzada a sisè de primària, a secundària i batxillerat, també d’educació especial) després d’un procés col·lectiu de reflexió, presenten les seves conclusions en actes d’audiència pública presidits per les regidories de districte i per l’alcaldessa.

Es potencia la participació de les noies i els nois, en un procés ciutadà polític educatiu per exercir els seus drets i deures com a ciutadanes i ciutadans de Barcelona.

El curs 2019-2020, des de la coeducació i amb mirada feminista, la temàtica de què tractarà la XXV Audiència Pública a les Noies i el Nois serà “Educant en la igualtat“.

Per mitjà del programa es desenvoluparan activitats als deu districtes municipals i activitats d’àmbit ciutat.

Durant tot el procés el professorat rebrà l’assessorament tècnic necessari.

27audiencia

Objectius

• Analitzar la presència del masclisme i el sexisme en el nostre entorn quotidià, així com als mitjans d’informació i comunicació, per desenvolupar una opinió crítica.
  • Identificar les estratègies per prevenir les relacions abusives, la violència masclista i la discriminació per diversitat de gènere i orientació sexual.
  • Saber quines són les competències i els recursos de la ciutat de Barcelona per remoure la violència masclista i donar resposta davant pràctiques masclistes i discriminatòries.

Data límit 18 d’octubre de 2019.

Es pot fer la inscripció fent arribar sol·licitud per mitjà del Programa d’Activitats Escolars (PAE) a barcelona.cat/programa-activitats-escolars

Per inscriure-s’hi cal:

-Identificar-se a l’apartat d’usuari amb el codi de centre de 8 dígits assignat pel Departament d’Ensenyament començant per “08…”, i posar com a contrasenya el codi postal del centre educatiu.

-Cercar l’activitat introduint el cicle educatiu corresponent, i al camp “Paraula clau” introduir “Audiència”.

Consultes  sobre com fer la inscripció: telèfon 93.402.36.38  i correu electrònic cip.pae@bcn.cat

Centres participants: Santa Teresa de Lisieux, Sant Ramon Nonat Parroquial, Paideia.

logodistrito