ACOLLIDA

Per educar un infant fa falta tota la tribu.

Proverbi africà

No es tracta d’on véns sinó d’on vas

Ella Fitzgerald

L’acollida és el conjunt sistemàtic d’actituds i actuacions que el centre educatiu posa en funcionament per acompanyar els nous membres de la comunitat educativa en la vida i la cultura del centre i, alhora, fer-los partícips dels projectes que s’hi desenvolupen.

Els processos d’acollida mereixen una atenció especial perquè, com a primer moment de socialització, poden esdevenir un element clau per a la creació de vincles, per establir un bon clima relacional i per afavorir la implicació en el centre de tots els seus membres. Per aquest motiu, els protocols d’acollida de centre han de contemplar el procés en la seva totalitat i no quedar restringits a un primer contacte o trobada inicial, sinó esdevenir processos graduals i ben seqüenciats en el temps.

Projecte de convivència. Departament d’Educació.

Acollida

L’acollida. Acompanyament d’alumnat nouvingut

Aquest llibre exposa les actituds i les actuacions més convenients perquè l’acollida, especialment en el context educatiu, faciliti un desenvolupament òptim dels processos d’adaptació i d’inserció social de l’alumnat nouvingut.

L’acollida de les famílies

Perquè les famílies participin del projecte educatiu del centre, cal que el puguin sentir com a propi i sentir-se vinculats i part activa des d’un primer moment. En aquest sentit, el centre ha de preveure en el seu Pla d’acollida de centre actuacions específiques per a l’acollida de les famílies. D’altra banda, el mateix Pla també ha de preveure la manera de respondre a les famílies en tots els moments en que s’acosten al centre, de forma que hi hagi una bona relació i entesa.

L’acollida del professorat novell als centres d’ensenyament

Aquest treball ofereix reflexions per apropar-se a les necessitats dels nous professors quan arriben a una escola o institut. I posteriorment incorporar-les en l’elaboració o revisió del pla d’acollida del centre docent.

Aneu a la barra d'eines