8 de març als centres educatius

El Departament d’Educació, en el Dia Internacional de les Dones, se suma al missatge d’ONU Dones Per un món digital inclusiu: Innovació i tecnologia per a la igualtat de gènere i proposa activitats per sensibilitzar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la necessitat d’un món digital inclusiu.

Trobareu recursos per treballar a l’aula al següent enllaç.

D’altra banda també podeu consultar l’agenda de l’Ajuntament de Barcelona buscant per districte en aquest enllaç.

Per saber-ne més:

Projecte europeu que contribuirà de manera decisiva a la inclusió de les dones protagonistes de la història i de la cultura i el seu llegat en els continguts educatius.
Escoles feministes.
Altres recursos del programa Escoles + sostenibles.
Nova activitat a l’ARC per treballar amb l’alumnat el Dia Internacional de les Dones: #On són les dones en la Història?
Altres activitats que podeu trobar a l’ARC.

Al web CESIRE: Trenquem els estereotips de gènere a l’Aula! Com educar en igualtat a infantil i primària?Eines per incorporar la perspectiva de gènere a l’aula.
Material de l’EduCAC,  Itinerari Perspectiva de gènere de l’eduCAC.
Al web Cinescola del professor Ramon Breu trobareu nombroses propostes didàctiques de pel·lícules, com ara SufragistesPagament justEl pan de la guerra o Skater girl.
També DracMagic compta amb propostes per organitzar activitats cinematogràfiques amb perspectiva feminista dissenyades per al públic escolar.
SE Vallès Occidental VI:  Reivindiquem el 8 de març amb música.

Exemples d’alguns recursos per explicar contes:

També us facilitem una guia de 120 lectures coeducatives perquè els infants i joves creixin sota el paraigua de la llibertat i el respecte, i perquè estableixin relacions saludables, igualitàries i no violentes. Aquest recull de contes per Infantil, Primària i Secundària és dins la proposta educativa EnCORatja’t de Fundesplai per a la igualtat de gènere i la violència zero.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *