Setmana Bio

Us donem a conèixer la Setmana Bio la qual disposa d’una plataforma web, setmanabio.cat, que permet la gestió i difusió del projecte i millorar l’experiència tant dels organitzadors com dels participants en les activitats del programa.

Un dels projectes dins la Setmana bio és la Setmana bio a l’escola, que és l’apartat que agrupa activitats destinades a la comunitat educativa amb l’objectiu de donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies.

Les activitats de la Setmana Bio a l’escola les pot organitzar qualsevol centre educatiu de Catalunya que tingui interès, ja sigui centre d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, educació professional, educació especial o llar d’infants. També poden organitzar activitats les associacions i entitats relacionades amb la comunitat educativa, com per exemple les AMPAs, biblioteques, entitats locals o qualsevol altra que tingui interès a fer-ho.

Alguns exemples d’activitats poden ser:

• Visita a pagesos, ramaders o empreses d’elaboració de productes ecològics, per descobrir o saber més sobre la seva feina diària.
  • Xerrades al centre d’una persona productora, ja sigui pagès, ramader o elaborador ecològic, per explicar la seva experiència.
  • Tallers, xerrades o altres visites relacionades amb la producció ecològica.
  • Tot de treballs relacionats amb l’hort ecològic.
  • Introducció d’aliments ecològics al menjador de l’escola.