“L’univers divers” primer llibre de l’IRBLleida

“L’univers divers” és el primer llibre editat per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) per visibilitzar, conscienciar i canviar la mirada davant del món de les malalties minoritàries. Els beneficis obtinguts per la venda del llibre, que ja es pot comprar a les llibreries i també físicament a l’IRBLleida per 10€, es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal investigador de l’IRBLleida.

El llibre, que està adreçat a nens i nenes de sis a dotze anys, explica que els alumnes d’una escola de primària celebren Sant Jordi i fan un concurs literari dedicat a les malalties rares o infreqüents. Cada curs, des de primer fins a sisè, elabora un conte diferent, però amb un denominador comú, ja que tots els i les protagonistes tenen una malaltia d’aquest tipus. Les il·lustracions del llibre són una obra de la filla de l’autora, Núria Usón Bellart.