Què vol dir mestre avui: El benestar de l’alumnat

El pròxim 13 dimecres 13 de març es realitzarà la tercera conferència del cicle de xerrades “Què vol dir ser mestre avui?”.

Conferència 3: Benestar de l’alumnat
🗓 Dimecres, 13 de març
👩 Formadora: Núria Fonoll
⏰ Horari: 17.30 h a 19.30 h
🏫 CRP Conca de Barberà. Crta. d’Artesa, 4. MONTBLANC

La xerrada va dirigida a les referents COCOBE dels centres educatius, persones directores de centres educatius, mestres, professors i docents en general.

En el cas que vulgueu assistir a la xerrada però no estigueu inscrits a la formació, podeu fer-ho a través d’aquest formulari: https://forms.gle/FDSReNzBvPTCkVgs7

La Núria Fonoll és coordinadora del programa de Benestar per esta bé (BxB) del Departament d’Educació.

Els centres educatius són entorns on infants passen la major part del seu temps durant l’etapa de creixement i formació, moment crucial per al desenvolupament social, emocional i acadèmic. En l’entorn educatiu, es pot enfocar l’abordatge de la salut mental de manera preventiva per tal de reduir la possibilitat de desenvolupament de trastorns mentals greus en el futur.

Actualment, el món tecnològic, virtual, de ràpids canvis socials i demogràfics, d’incertesa vital i professional i del creixent índex de trastorns mentals i emocionals que la pandèmia ha fet sobreeixir, des del món educatiu, ens trobem amb la necessitat de fixar-nos en el benestar emocional com una de les bases clau de la salut física, emocional, social i personal dels i de les nostres joves.

Per imaginar futurs ciutadans i ciutadanes amb un bon autogovern emocional, capaços de créixer a través de les adversitats, de generar vincles profunds i genuïns; i de donar respostes justes, creatives, bondadoses, útils davant de la vida, hem d’educar amb aquesta finalitat.

La conferència iniciar l’acompanyament dels centres educatius que desitgen ser motors del desenvolupament emocional del seu alumnat, mostrant tot el que han de tenir en compte per convertir-se en escoles emocionalment competents.

Aquestes i altres afirmacions seran tractades en aquesta conferència.