Presentació Eines Meograma i Ecologia Personal de l’Aprenentatge

l passat 28 de Novembre de 2022, a la Biblioteca Gabriel García Márquez de Barcelona es va fer la Jornada “Obrim la mirada a l’ecosistema educatiu” on, des d’una mirada de personalització educativa i amb visió comunitària es van presentar dues eines que connecten l’escola amb l’entorn. Creiem que és importantíssim per al desplegament de l’educació a temps complet des dels centres, aportar eines que orientin als centres educatius a tenir un paper actiu en l’Educació al llarg i ample de la vida de l’alumnat. L’obertura de l’acte va córrer a càrrec de Núria Larroya, Albert Quintana i Fathia Benhamou, del nucli motor de l’Aliança Educació 360.

Amb la conducció de Pilar Gargallo, hi van participar els Doctors Moisès Esteban-Guitart i Edgar Iglesias de la UdG, creadors dels dos recursos.

També vam comptar amb la participació de centres educatius de tipologia diversa que han fet un primer pilotatge les eines:

– Escola Mercè Rodoreda , de Barcelona

– Institut Escola Barnola, d’ Avinyó

– ZER Moianès Llevant, de l’Estany

L’experimentació amb l’eina EPA va ser dinamitzada per Oriol Ripoll.

Us fem arribar l’ENLLAÇ al web amb tota la informació des d’on us podeu descarregar les eines esmentades, el Mesograma i l’EPA. També podeu recuperar la primera part de l’acte en el nostre canal de Youtube