Perdem biodiversitat. Actuem!

Us fem arribar la nova proposta d’hivern “Perdem biodiversitat. Actuem!”, de Kilian Jornet Foundationque acosta les i els científics a escoles i instituts, per a la seva difusió a la vostra zona.

“Cada cop que perdem una espècie trenquem una cadena de vida que ha evolucionat durant  3.500 milions d’anys”. Jeffrey McNeely, científic de la UICN.

La Fundació ha preparat tres xerrades en les quals  Kilian Jornet moderarà un debat entre científiques i científics.

La primera,  disponible el 8 de desembre, parlarà amb Josep M. Mallarach i Eduard Pla sobre els valors immaterials de la natura.

La segona, el 9 de desembre, tractarà sobre la fauna i la flora amenaçada així com les reintroduccions i/o regeneracions d’espais amb Mariona Ferrandiz.

I la tercera es farà el 12 de desembre i versarà sobre la importància de la biodiversitat genètica amb  Carles Lalueza. Aquesta només serà per a secundària.

Abans del dia 7 de desembre la Fundació enviarà dos petits miniclips, un per veure les diferents mirades de la biodiversitat i l’altre sobre el funcionament d’un ecosistema i el que passa quan es pertorba.

Els centres els podran fer arribar dubtes;  abans del 8 de desembre en un mail a aquesta adreça:  education@kilianjornetfoundation.org

Per tal de poder participar en aquest projecte cal inscriure’s aquí:

Des de la fundació animen els centres a buscar la biodiversitat del seu entorn creant una “parcel·la” per indagar amb eines senzilles per identificar les espècies. Els faran arribar un document amb material per començar a treballar abans de les entrevistes.  L’acció segueix després de les xerrades i les preguntes, després d’aquest procés poden plasmar-ho  fent de periodistes a través d’una comunicació a les xarxes socials o mitjans de comunicació. Comptaran amb un comunicador que els animarà i ajudarà.

El més important de reflexionar i aprendre és que porti a l’ACCIÓ. Fer ACCIONS  a nivell individual, als centres i municipis:

. A nivell individual, reflexionant sobre la dieta i on els demanen de prendre el compromís de canvi.

. A nivell de centre, reflexionant sobre els espais verds de dins i fora de l’escola, què poden canviar, millorar.

. A nivell del seu municipi, reflexionant sobre els refugis climàtics, el paper dels arbres als carrers, els horts urbans, els espais de biodiversitat…, i elaborant una petició per al seu ajuntament.