MISSIÓ ESPACIAL RESIDU ZERO

L’Agència de Residus de Catalunya ha creat el recurs educatiu Missió Espacial Residu Zero d’educació ambiental sobre residus amb l’objectiu de facilitar als docents la tasca educativa en l’àmbit de la sostenibilitat. La capsa conté materials educatius per a treballar amb l´alumnat aspectes de la gestió dels residus, començant per la prevenció i acabant amb el reciclatge dels materials.

L’escenari actual marca una tendència que va més enllà del reciclatge o de la recollida selectiva i apunta cap a la reducció en la generació de residus o, com es diu en àmbits més tècnics, a la prevenció de residus: el millor residu és aquell que no es genera. I mirat des d’aquesta perspectiva, els centres escolars, on el conjunt de la comunitat educativa viu i conviu un bon nombre d’hores de la seva vida, és un escenari perfecte per a la posada en pràctica dels hàbits i els comportaments que ens allunyen del problema i ens apropen a la solució.

Les capses de la missió s’envien de manera escalonada als centres educatius de Primària de Catalunya. Si encara no us ha arribat la vostra, podeu fer la petició a la direcció de correu: info@missioresiduzero.cat

En l’apartat Espai docent d’aquest enllaç  podeu descarregar els materials per treballar a l’aula. També podeu consultar a continuació la guia didàctica.

Si busqueu altres recursos i/o materials per a treballar a l’escola podeu consultar en aquest enllaç la pàgina web de l’Agència.