Els escolars de la Conca de Barberà visiten la carpa itinerant de Nilak

El passat 8 i 9 de novembre uns 300 escolars de cicle mitjà de la comarca de la Conca de Barberà van assistir a la representació de l’obra teatral Peix de la companyia d’Hotel Iocandi a la carpa itinerant de Nilak situada de manera momentània a la població de Rocafort de Queralt.

Nilak és un espai escènic itinerant que pren el caràcter nòmada de la carpa de circ per descentralitzar les arts escèniques dels grans nuclis urbans i convertir els pobles en l’epicentre de les arts escèniques contemporànies. És una carpa que acull una pluralitat de pràctiques artístiques, no només en la seva exhibició, sinó també en la seva creació, formació, inspiració…

Per realitzar aquesta activitat i donar-li una bona aplicació didàctica els mestres de la comarca van assistir a la formació que es va realitzar el passat 28 d’octubre al Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí amb la formadora Laura Alcalà.

L’obra PEIX és un viatge metafòric cap a les profunditats humanes per buscar allò que ens fa continuar nedant, buscant, remant tot i la magnitud i la força imprevisible i sempre sorprenent de les onades. També ens parla sobretot de com tractem el nostre entorn. I ho fa des d’un lloc que el protagonista coneix molt: l’illa de Mallorca, situada al mig del Mediterrani, però que podria ser qualsevol lloc del món actual. Els centres educatius de la comarca han fet un treball previ i posterior a la representació de l’obra.

Aquesta activitat s’ha dut a terme amb la col·laboració de l’Ajuntament de Rocafort de Queralt, del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i ha comptat amb la participació del Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà, la Fundació Carulla i el Museu de la Vida Rural.