CientífiKs en Joc

CientífiKs en Joc és un programa educatiu virtual del Departament de  Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de 5è de primària de les escoles de Catalunya.

Ja està arrancant la VI Edició, pel curs 2022-2023!  Durant aquest curs, les escoles participants hauran de dissenyar un videojoc sobre una investigadora catalana en actiu, tractant la recerca en temes de l’energia des de diverses perspectives, de la mà de la investigadora escollida.

Període d’inscripció obert fins el 20 d’octubre de 2022.
Si teniu interès en inscriure-us al programa, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a través d’aquest formulari de contacte.

FINALITATS DEL PROGRAMA

• Promoure el gust per la ciència i el coneixements a l’alumnat de 5è de primària
  • Promoure la creativitat, el treball multidisciplinar i el treball en equip mitjançant el disseny d’un videojoc.
  • Fomentar el coneixement d’institucions de recerca catalanes així com la recerca que s’hi du a terme com les persones que hi treballen.
  • Visibilitzar nous rols femenins en el camp de la recerca.
  • Aproximar-se al món de la recerca de la mà d’investigadores. Cada escola treballarà en contacte amb una investigadora en actiu d’un centre de recerca o universitat catalana.

Aquest concurs consisteix a dissenyar un videojoc. Això vol dir que les escoles participants heu de definir els personatges, els reptes que es trobaran, els ambients, l’estètica, etc., però no haureu de programar el joc. Tot el que cal lliurar es pot fer amb les plantilles que trobareu a l’apartat Game Proposal.

Com a premi, es programarà el millor videojoc presentat. Així que, si guanyeu, podreu jugar al vostre propi videojoc!