Àrea de Cultura Digital: iniciatives, esdeveniments i novetats

Des de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació us fem arribar el butlletí amb les iniciatives i les novetats previstes pel primer trimestre del curs 2023-2024 relacionades amb el pensament computacional i la comunicació audiovisual. Us demanem que feu extensiva aquesta informació al claustre del vostre centre perquè tinguin coneixement de les propostes que s’estan impulsant per promoure el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat.

Esdeveniments:

• #CodeWeek 2023 del 7 al 22 d’octubreLa Setmana de la Programació de la UE, CodeWeek, és una iniciativa que té com a objectiu apropar la programació i el pensament computacional a l’alumnat.

Per participar podeu obtenir més informació en el següent article.

• Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional del 23 – 25 d’octubre

La Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional, promoguda perla UNESCO té l’objectiu de sensibilitzar i promoure l’Alfabetització Mediàtica i Informacional a través de l’educació, la cultura i la ciència.

El Canal de Reporters s’afegeix a la iniciativa i, en col·laboració amb l’equip de les Biblioteques Escolars, oferirà als centres seminaris web organitzats conjuntament amb el Col·legi de Periodistes, orientats a l’alumnat de Primària, Secundària i Batxillerat amb la participació de diferents professionals de la comunicació.

• Jornada micro:bit LIVE Barcelona 2023: micro:bit a les aules: desenvolupant competències clau per al futur. 11 de novembre – presencial

No et perdis la primera jornada ‘Micro:bit LIVE‘ que se celebrarà l”11 de novembre a Barcelona (Sant Feliu de Llobregat)!

Una jornada plena d’aprenentatge, col·laboració i descobriment que comptarà amb experts en educació tecnològica, projectes inspiradors, tallers formatius i valuosos recursos pedagògics.

Participa com a ponent: comparteix la teva  experiència.

Participa com a assistent:deixa’ns les teves dades per rebre més informació i no perdre’t cap detall!

Trobareu més informació de la jornada en aquest article.