Acompanyem les famílies: Eines pràctiques per reduir la bretxa digital

La vulnerabilitat de moltes famílies a l’hora d’acompanyar els seus fills i filles en l’escolarització té un impacte enorme en el rendiment escolar i, sobretot, en les expectatives de futur. Ajudar els fills i filles a planificar la feina, motivar-los a esforçar-se, fer el seguiment de les seves tasques escolars o establir una relació constant i constructiva amb el tutor o tutora són responsabilitats per a les quals moltes famílies no tenen eines.

Durant el recent confinament provocat per la pandèmia de covid, les circumstàncies en què els fills i filles han hagut d’estudiar han estat excepcionals, fet que ha agreujat les situacions de vulnerabilitat i dificultat l’acompanyament. La conseqüència és clara: més bretxa, menys equitat. És del tot necessari, doncs, que les famílies també siguin acompanyades.

L’acompanyament ha de girar entorn de tres eixos diferents: en primer lloc, major competència digital en relació amb les plataformes d’aprenentatge que fa servir l’alumnat, que han pres una importància fonamental en el procés d’ensenyament i aprenentatge; en segon lloc, eines de seguiment de l’escolarització a casa (motivació, planificació, estudi eficaç, etc.), i, en tercer lloc, comunicació i treball en equip amb el tutor o tutora i la resta de l’equip docent.

Aquesta publicació pretén ser una ajuda i donar eines pràctiques per assolir aquests objectius i reduir la bretxa digital.