Comencem la XCBT12

Un nou curs per la Xarxa de Competències Bàsiques amb nou cicle “Passem el poder de l’avaluació als aprenents”. El passat 16 d’octubre va tenir lloc la primera trobada amb els coordinadors dels equips impulsors de la xarxa 12 que comprèn les comarques de: Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Conca de Barberà, Priorat i Tarragonès -uns 50 centres-.

A la Conca de Barberà s’incorpora a la xarxa la ZER Poblet i l’Institut Joan Amigó segueix, essent aquest el seu segon curs.

La xarxa engloba uns 715 escoles i instituts de tot Catalunya amb uns 12.000 docents compartint experiències i reflexions.

Aquest curs els objectius de la xarxa es centren en:

1. Revisar i redefinir els objectius d’aprenentatge que es generen a l’escola i dels contextos en què tenen lloc perquè siguin aprenentatges amb sentit, perdurables, productius i transferibles, a l’inici, durant i després de qualsevol situació o proposta educativa.

2. Consolidar l’ús de l’avaluació formativa per afavorir l’adquisició d’aprenentatges competencials i la inclusió: recull personalitzat d’evidències i feedback.

3. Estendre pràctiques d’observació entre iguals per fomentar el treball en equip del professorat, el modelatge del feedback i el desenvolupament professional docent.