Introducció a la programació per aprendre creant i desenvolupant diversos projectes (learning by doing) amb un entorn gràfic de treball: Snap! La programació, a banda d’aportar-nos un aprenentatge en el camp del pensament computacional, ens permet abordar qualsevol projecte que faci servir el món digital des d’un punt de vista creatiu, experimental, cooperatiu, lliure i crític.
Es tracta d’una introducció a la programació des del paradigma de l’aprenentatge creatiu i des de la pràctica (learning by doing).
La programació, a banda d’aportar-nos un aprenentatge en el camp del pensament computacional, ens permet abordar qualsevol projecte que faci servir el món digital des d’un punt de vista creatiu, experimental, cooperatiu, lliure i crític.
Aquests materials van constituir l’eix central d’un curs introductori, multidisciplinar i internivells. Estan pensats per introduir diferents conceptes de programació des de zero. No cal experiència prèvia en llenguatges de programació i estan dissenyats per a ser un recurs útil d’autoformació. Es contemplen i desenvolupen diversos projectes d’àmbits i temàtiques diverses. Aquests projectes d’exemple pretenen ser un punt de partida i permeten adaptar-los fàcilment als nivells educatius i les temàtiques que més interessin.
Mòdul 0 – Introducció i presentació de l’entorn Snap!
Mòdul 1 – Imatge i so. Seqüències programades
Mòdul 2 – Geometria i color. Repeticions i creació de blocs personalitzats
Mòdul 3 – Interacció d’objectes: creació de jocs i històries animades
Mòdul 4 – Tractament de la informació: variables i llistes
Destinataris
Mestres i professorat de totes les especialitats i nivells educatius de l’educació primària i secundària.
Objectius
- Utilitzar un entorn interactiu programable per desenvolupar projectes interdisciplinaris.
- Incorporar i interconnectar en els nostres projectes tots els elements propis del món computacional: dades, estructures de programació, digital media, xarxes…
i del món físic: imatge, so, robòtica (sensors i actuadors). - Fomentar la curiositat científica i les competències STEAM.
- Utilitzar les estratègies pròpies del pensament computacional i del treball cooperatiu per projectes.