Aprenentatges creatius amb Snap! (I)



Introducció a la programació per aprendre creant i desenvolupant diversos projectes (learning by doing) amb un entorn gràfic de treball: Snap! La programació, a banda d’aportar-nos un aprenentatge en el camp del pensament computacional, ens permet abordar qualsevol projecte que faci servir el món digital des d’un punt de vista creatiu, experimental, cooperatiu, lliure i crític.


Nivell: Primària Secundària Obligatòria
Format: Materials Materials d'autoformació
Àrea de coneixement: Artístic Lingüístic Matemàtic Programació i robòtica Social i cultural Tecnològic Científic Coneixement del medi

Es tracta d’una introducció a la programació des del paradigma de l’aprenentatge creatiu i des de la pràctica (learning by doing).

La programació, a banda d’aportar-nos un aprenentatge en el camp del pensament computacional, ens permet abordar qualsevol projecte que faci servir el món digital des d’un punt de vista creatiu, experimental, cooperatiu, lliure i crític.
Aquests materials van constituir l’eix central d’un curs introductori, multidisciplinar i internivells. Estan pensats per introduir diferents conceptes de programació des de zero. No cal experiència prèvia en llenguatges de programació i estan dissenyats per a ser un recurs útil d’autoformació. Es contemplen i desenvolupen diversos projectes d’àmbits i temàtiques diverses. Aquests projectes d’exemple pretenen ser un punt de partida i permeten adaptar-los fàcilment als nivells educatius i les temàtiques que més interessin.

Mòdul 0 – Introducció i presentació de l’entorn Snap!
Mòdul 1 – Imatge i so. Seqüències programades
Mòdul 2 – Geometria i color. Repeticions i creació de blocs personalitzats
Mòdul 3 – Interacció d’objectes: creació de jocs i històries animades
Mòdul 4 – Tractament de la informació: variables i llistes

Destinataris

Mestres i professorat de totes les especialitats i nivells educatius de l’educació primària i secundària.

Objectius

  • Utilitzar un entorn interactiu programable per desenvolupar projectes interdisciplinaris.
  • Incorporar i interconnectar en els nostres projectes tots els elements propis del món computacional: dades, estructures de programació, digital media, xarxes…
    i del món físic: imatge, so, robòtica (sensors i actuadors).
  • Fomentar la curiositat científica i les competències STEAM.
  • Utilitzar les estratègies pròpies del pensament computacional i del treball cooperatiu per projectes.

 

 

Data d'incorporació: 13/05/2021