En aquesta càpsula fem una proposta per vincular l’expressió gràfica i el moviment del cos.
Nivell:
Batxillerat
Cicle inicial
Cicle mitjà
Cicle superior
Infantil
Primària
Internivells
Secundària Obligatòria
Format:
Activitats
Curs
Materials
Àrea de coneixement:
Artístic
Educació física
Psicomotricitat
Imatge: Artefactum. (Imatge cedida pels autors)
Creadors de la càpsula original i virtual: Esther Blázquez i David Pérez (Artefactum)
En aquesta càpsula de Partitures Experimentals compartirem estratègies i eines que dibuixen un diàleg creatiu entre les arts en viu, les arts plàstiques i la música a partir del cos i la vivència com a eixos transversals de l’educació.
Amb aquesta proposta volem introduir una visió interdisciplinària de l’educació artística per promoure formes d’abordar l’art que connecten amb les perspectives competencials i contribueixen a una formació integral de la creativitat de l’alumnat.
Objectius
- Realitzar senzilles composicions sonores i coreogràfiques i participar en produccions col·lectives.
- Emprendre processos de creació i producció artística i desenvolupar-los amb confiança, satisfacció i respecte.
- Realitzar patrons de moviment i esquemes rítmics amb el cos i instruments.
- Mostrar respecte, responsabilitat i valoració crítica en el treball cooperatiu i argumentar i resoldre les discrepàncies a l’hora de participar en projectes artístics col·lectius.
- Interpretar petites partitures amb els elements musicals i corporals apresos.