La petjada de la riuada

MODALITAT
SORTIDA
ESTADA

Nivell educatiu ( cliqueu sobre l’enllaç per a descarregar la fitxa de l’activitat)

Desenvolupament de l’activitat

• Espais: barranc del Titllar, a l’alçada de la font de la Teula.
  • Durada: 1 matí.
  • Material: teodolit, cinta mètrica, cordes i varetes metàl·liques, calculadora científica.

TREBALL DE CAMP
En aquesta activitat es treballen les avingudes sobtades d’aigua com un dels riscos naturals per a les persones i els béns materials.
L’alumnat ha d’estudiar el cabal d’aigua que va assolir el barranc del Tillar en una avinguda d’aigua l’octubre del l’any 2019. L’estudi es realitza en dos punt d’aquest barranc
a l’alçada de la font de la Teula. Per calcular el cabal es prenen mesures utilitzant diversos instruments i eines. L’estudi del cabal permet establir mesures de gestió que
ajudin a prevenir aquests riscos naturals.

DINÀMICA DE L’ACTIVITAT
Es treballarà en un grup de 25 alumnes com a màxim, on es faran petits grups de treball.

MATERIAL GRÀFIC
Quadern de l’alumnat