MODALITAT |
SORTIDA |
ESTADA |
Nivell educatiu ( cliqueu damunt de l’enllaç per a descarregar la fitxa)
Desenvolupament de l’activitat
- Durada: 1 dia ( es pot adaptar a 1/2 dia)
- Espais: pineda, alzinar ( propers a l’alberg Jaume I), jardí botànic Garber ( carbonera), aules alberg ( si s’escau)
TREBALL DE CAMP
-. Distingir entre una arbreda i un bosc.
-. Estudi pràctic de paràmetres ambientals : humitat relativa, temperatura, lluminositat.
-. Observació i identificació d’estrats de vegetació a l’alzinar.
-. Mesura d’alçades d’arbres emprant la regla de Christen.
-. Deducció de l’evolució de l’alzinar objecte d’estudi: comprovar les conseqüències de l’explotació de l’alzinar en el passat, a partir de la comparació de fotografies antigues i l’observació del paisatge actual..
-. Estudi d’una carbonera
- Deducció dels principis físics que la fan operativa ( experiment)
- Idiosincràsia d’una carbonera: materials, construcció, operativitat ( exercici pràctic)
- Propietats i usos del carbó.
- Usos del carbó al llarg del temps.
-. ACTIVITAT DE REGULACIÓ
-. Conclusions amb el grup de treball moderades pel docent que ha conduit l’activitat
DINÀMICA DE L’ACTIVITAT
-. Presentació: 2 o 3 grups en paral·lel ( depèn del nombre d’alumnes)
-. Treball de camp: en funció de l’aspecte estudiat es mantenen els grups o es fan agruapcions més petities.