FARINES I PASTES

Durant l’estada al camp d’aprenentatge, l’alumnat passa a formar part de la comunitat de la casa: un lloc on els espais com la granja, l’hort, els tallers de producció d’aliments i l’entorn agrícola juguen un paper central en el nostre dia a dia. S’explica a l’alumnat que aquesta casa funciona gràcies a les persones que hi resideixen en aquell moment, i que això implica aprofitar la infraestructura i els recursos dels que disposem per abastir les necessitats del dia a dia. Un recurs aprofitat i treballat per l’ésser humà des de l’origen de l’agricultura, fa milers d’anys, és l’obtenció de la farina com a matèria primera vegetal.
El repte de l’activitat persegueix un objectiu a partir d’aquest context: l’aprofitament de la farina per transformar-la en aliments i poder-los incorporar als àpats. A través d’aquesta activitat, l’alumnat coneix el cicle de producció dels cereals i l’experimenta en primera persona. Els aliments resultants són destinats a la cuina del camp d’aprenentatge i formaran part dels àpats que comparteixen amb els seus companys i companyes, creant un vincle directe entre el treball i el consum responsable.

🆕 Document: ACTIVITAT DE FARINES I PASTES EN FORMAT SITUACIÓ APRENENTATGE