Sortides d’un dia

Les sortides d’un dia tenen l’objectiu d’integrar l’alumnat en la descoberta del món rural, i fer-ho sent partícip i protagonista de totes les accions i successos que s’hi produeixen. Els lligams entre les diferents activitats són evidents i contribueixen a reforçar el concepte de cicle, alhora que permeten a l’alumnat interaccionar amb una realitat que sovint queda allunyada del seu entorn.

L’organització de la sortida contempla activitats dirigides per l’equip docent del CdA Juneda al llarg del matí, i la possibilitat de quedar-se a dinar a les instal·lacions de Les Obagues i fer ús de les seves instal·lacions fins a l’hora de la tornada.

A continuació, podeu donar un cop d’ull a les activitats ofertes i saber de què tracten, així com una relació d’objectius i competències a les que contribueixen.

SORTIDES D’UN DIA

MÓN MICRO

CS I ESO

En aquesta sortida investigarem i realitzarem la pràctica científica al voltant de la funció i intervenció dels microorganismes en processos quotidians lligats a l'entorn i la nostra alimentació. L'activitat es durà a terme a través de tres estacions de treball: observació de microorganismes, la fermentació i el pH. El conjunt d'aquesta pràctica ens permetrà reconèixer els microorganismes com a altres formes de vida i la rellevància que tenen en el nostre dia a dia.

Teniu a la vostra disposició tota la informació de la sortida en aquest PDF descarregable.

L'activitat 'Món Micro' té una ràtio màxima de 45 alumnes, ja que consta de tres estacions de treball que estan pensades per a grups de 15 alumnes. Es duu a terme a les aules del Camp d'Aprenentatge de Juneda durant una jornada de matí i segueix la següent estructura:

ORIGEN DELS ALIMENTS

CI I CM

Proposem una activitat de coneixement i reflexió al voltant del món rural com a font d'obtenció de matèries primeres per a la nostra alimentació. Des del plantejament més vivencial possible, descobrirem la importància del sector rural en l'abastiment d'aliments i ens plantejarem qüestions sobre els models de producció.

L'activitat 'Origen dels aliments' està pensada per una ràtio màxima de 60 alumnes i està enfocada a Cicle Inicial i Cicle Mitjà, es duu a terme al Camp d’Aprenentatge de Juneda durant una jornada de matí i segueix la següent estructura:

MÓN RURAL: UN MÓN SOSTENIBLE?

Descobrirem fins quin punt l'agricultura i la ramaderia, dues activitats econòmiques claus en l'ecosistema agrícola, poden ser considerades sostenibles amb l'entorn. Posant sobre la taula tots els factors perquè l'alumnat (com a agent consumidor) prengui una posició sobre el què passa al seu entorn, treballarem al voltant de conceptes com ramaderia intensiva/extensiva, productes locals o de proximitat, alimentació ecològica.

L'activitat 'Món rural: un món sostenible?" està pensada per una ràtio màxima de 60 alumnes i està enfocada a Cicle Superior i ESO, es duu a terme al Camp d’Aprenentatge de Juneda durant una jornada de matí i segueix la següent estructura:

Cada grup de treball (15 alumnes) farà una de les següents activitats.

🐝 Taller d'Apicultura
🐓 Taller de Granja
🌾 Taller de Forn
🌱 Taller d'Hort

IMMERSIÓ APÍCOLA

Proposem una activitat de descoberta del món de les abelles, amb continguts adaptables a Cicle Mitjà, Cicle Superior, ESO i Batxillerat. Partint dels coneixements previs de l'alumnat, descobrirem la importància de l'abella com a insecte imprescindible i regulador d'ecosistemes. La part principal consta d'una visita a l'arnera per conèixer de primera mà les abelles i l'organització/gestió del rusc. A més, hi haurà un espai de treball d'aula relacionat amb la pol·linització, l’abella mel·lífera, la seva tasca imprescindible en el medi rural i l’ecosistema agrari.

L'activitat 'Immersió apícola' està plantejada per una ràtio màxima de 45 alumnes, es duu a terme al Camp d'Aprenentatge de Juneda en una jornada de matí i segueix la següent estructura:

(*) Per poder garantir la vostra seguretat durant la visita, és imprescindible que cada persona porti dos pantalons llargs i dos parells de mitjons llargs.