Estades

Oferim una experiència d’immersió al món rural adaptada a les etapes d’Educació Primària i Educació Secundària. Les estades, que poden ser de 2 a 5 dies, inclouen el treball de més d’una acitivitat del cicle del món rural, i per tant, poden connectar-se entre elles, promovent la consolidació dels aprenentatges i dels objectius marcats dins d’un projecte o situació d’aprenentatge. Per tal de treure el màxim profit educatiu de la vostra estada, ens coordinem en tres moments importants:

MOMENT 1 (abans de l’estada): Comunicació prèvia amb el centre per tal de conèixer-nos i programar l’estada de forma conjunta. Es proposa una trobada de coordinació (presencial o telemàtica) i un acomanyament per part d’un docent de referència del CdA.

Moment 2. Durant l’estada: Volem que les activitats desenvolupades al CdA siguin la continuïtat, el punt de partida o la culminació del vostre treball al centre, amb un enfocament pedagògic i metodologies adaptades a les singularitats de l’alumnat.

Moment 3. Després de l’estada: Un cop s’ha tornat al centre, recomanem elaborar una activitat de tancament o producte final. Trobar la forma d’avaluar el procés d’aprenentatge realitzat i quin impacte ha tingut sobre l’alumnat és una pràctica docent que us pot donar informació valuosa de tot el procés.

• CICLE DEL MÓN RURAL

És una bon enfocament en cas de que el vostre centre vulgui iniciar una descoberta del cicle del món rural i els àmbits que el conformen, posant el focus en la pràctica educativa, la percepció del que tenim al nostre entorn i l'aprenentatge transversal de tot el que implica l'acció humana.

Aquest programa d’estada de dos, tres, quatre o cinc dies s’estructura i s'organitza a partir dels diferents àmbits de treball. Són els següents:

🐝 Espai apícola

🐄 Espai ramader

🍞 Espai cerealista

🍆 Espai hortícola

🥛 Espai alimentari

🧺 Espai cistelleria (novetat per al curs 2024/25!)

🌳 Espai entorn

• SITUACIÓ D'APRENENTATGE PRÒPIA

Un punt de partida que té potencial educatiu i que valorem positivament és que, des del centre eduatiu, disposeu d'una situació d'aprenentatge que pugui ser complementada o que compti amb la participació del CdA Juneda a través d’una estada. D’aquesta forma, es pot establir una col·laboració en forma de projecte compartit.

Tenir accés a la part de la programació que implica al CdA, conèixer-la, trobar punts d'encaix educatiu amb el que proposem, contemplar de quina forma podem enfocar el vostre treball previ o posterior, dur a terme alguna activitat conjunta entre CdA / equip docent / alumnat... Són elements de qualitat que valorem molt de cara a la vostra estada.

L'estructura de l'estada a partir d'una situació d'aprenentatge té el mateix format i contempla els mateixos àmbits de treball, oferint la possibilitat de personalitzar-los de cara al projecte que esteu duent a terme.

Us proposem participar d’una experiència competencial on es duran a terme activitats de l'ámbit cientificotecnològic a través d'una metodologia activa, centrades en la pràctica educativa, l'anàlisi de l'impacte/importància del sector primari a nivell global i el debat medioambiental al voltant dels models de consum actuals.

El treball dut a terme té com a objectiu l’elaboració d’un producte final comú, que centre educatiu i Camp d’Aprenentatge podem pactar conjuntament.

• PROJECTE MÓN RURAL

Experiència de dos, tres, quatre o cinc dies d'aprofundiment en el món rural a partir de la selecció d'uns àmbits de treball. Recomanem que l'alumnat de Secundària que visita el CdA senti que té un propòsit, una tasca a dur a terme, que senti que s'està avaluant el seu treball durant l'estada. Podem adaptar l'estructura de les activitats a l'elaboració d'un producte final. També us podem oferir assessorament a partir de la nostra experiència amb alters instituts. Treballarem a partir de la selecció dels següents àmbits:

🐝 Espai apícola

🐄 Espai ramader

🍞 Espai cerealista

🥛 Espai alimentari

🧺 Espai Cistelleria (novetat per al curs 2024/25!)

🌳 Espai entorn

• SITUACIÓ D'APRENENTATGE PRÒPIA