Oferim una experiència d’immersió al món rural adaptada tant per Educació Primària com per ESO i Batxillerat. Les estades de més d’un dia promouen la consolidació dels aprenentatges dels alumnes i els objectius marcats dins d’un projecte o les situacions d’aprenentatge del centre. Les estades solen ser de 3 a 5 dies. Per tal de treure el màxim profit educatiu de la vostra estada, ens coordinem en tres moments importants:
Moment 1. Abans de l’estada: Comunicació prèvia amb el centre per tal de conèixer-nos i programar l’estada de forma conjunta.
Moment 2. Durant l’estada: Les activitats desenvolupades al CdA seran la continuïtat del vostre treball al centre, amb un enfocament pedagògic i metodologies adaptades a les singularitats de l’alumnat.
Moment 3. Després de l’estada: Un cop s’ha tornat al centre, es recomanable elaborar una activitat de tancament o el producte final. També us demanarem avaluar el procés d’aprenentatge realitzat i quin impacte ha tingut sobre l’alumnat.
- CICLE DE LA GRANJA
Opció a treballar en cas de que el vostre centre vulgui fer o iniciar una descoberta del món rural a través del cicle de la granja, posant el focus de treball en la percepció i indagació més transversal de tot el que implica.
Aquest programa d’estada de tres, quatre i cinc dies, que s’estructura i organitza a partir dels diferents àmbits de treball són:
- SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA PRÒPIA
Un punt de partida que valorem positivament és que, des del centre, disposeu d’una seqüència didàctica que pugui ser complementada amb la participació del CdA a través d’una estada. D’aquesta forma, es pot establir una col·laboració en forma de projecte de centre.
Tenir accés a la part de la programació que implica al CdA, conèixer-la, trobar punts de connexió educativa, contemplar de quina forma podem enfocar el vostre treball previ o posterior, trobar-li un encaix amb el que nosaltres proposem, planificar alguna activitat conjunta entre CdA / equip docent / alumnat... Són ítems de qualitat que valorem molt de cara a la vostra estada.
Us proposem participar d’un projecte competencial per a secundària on es duran a terme activitats centrades en l’àmbit cientificotecnològic i el coneixement de l'entorn.
El treball dut a terme té com a objectiu l’elaboració d’un producte final comú, que centre educatiu i Camp d’Aprenentatge podem pactar conjuntament.
- PROJECTE MÓN RURAL
Cada grup de treball realitzarà un aprofundiment en el món rural a partir de diverses activitats de descoberta i aprofundiment dels diferents àmbits de treball:
*El nombre d'activitats a escollir anirà en funció del nombre del grups de treball i la durada de l'estada.
- PROJECTE MIRADES
Pensat per a grups reduïts de màxim 30 alumnes. Cada grup de treball realitzarà un aprofundiment en el món rural, assolint l'expertesa en un únic àmbit:
* Caldrà escollir 2 de les 4 mirades proposades.
Per tal que tot l'alumnat pugui conèixer què ha fet l'altre grup, l'últim dia es farà un intercanvi de mirades on cada grup expert donarà a conèixer a la resta la feina feta a l'àmbit.
En el PDF enllaçat podeu trobar tota la informació del projecte “MIRADES”.