DESCOBERTA DE JUNEDA

Entenem el treball del medi natural i social com una immersió activa en el món que ens envolta, una comprensió profunda de les nostres arrels i una apreciació dels valors i les tradicions que han modelat la nostra comunitat al llarg del temps. En aquest sentit, el poble de Juneda ens serveix de context per obrir una finestra al passat que ens permet entendre com es vivia, es treballava i es relacionava la gent en èpoques passades.
Permetre que l’alumnat experimentin la descoberta d’aquest patrimoni cultural en primera persona és una oportunitat educativa. A través de la descoberta de la vila closa de Juneda, l’alumnat adquireix coneixements sobre història i arquitectura i desenvolupen habilitats essencials com l’observació crítica la investigació. A més, una activitat de descoberta del casc antic promou valors com el respecte pel patrimoni cultural, la preservació del medi ambient i el sentit de pertinença a la comunitat local.

El repte que proposem a l’alumnat és poder aprofundir en aquest espai a partir de la resolució d’un enigma que explica una llegenda del poble de Juneda. Per fer-ho, l’alumnat s’haurà d’organitzar en petit grup, seguir unes pistes que el portaran a obrir una caixa que explica una història que li va succeir a una família de Juneda i que va esdevenir un succés important per a les persones que hi vivien.

🆕 Document: ACTIVITAT DE JUNEDA EN FORMAT SITUACIÓ APRENENTATGE