TRANSFORMACIÓ D’ALIMENTS

Durant l’estada al camp d’aprenentatge, l’alumnat passa a formar part de la comunitat de la casa: un lloc envoltada de camps de conreu i on els espais com la granja, l’hort, el forn i l’espai de transformació d’aliments juguen un paper central en el nostre dia a dia. Aquesta casa és un context en sí mateixa i funciona gràcies a les persones que hi resideixen en aquell moment, i que això implica aprofitar la infraestructura i els recursos dels que disposem per abastir les necessitats del dia a dia.

El repte de l’activitat de transformació d’aliments va lligat a aquesta filosofia. S’encoratja a l’alumnat a utilitzar les matèries primeres d’origen animal del nostre entorn per transformar-les en aliments processats. A través d’aquesta activitat, l’alumnat participa en un cicle de producció alimentària sostenible i col·laborativa. Els aliments resultants són destinats a la cuina del CdA i formen part dels àpats que comparteixen amb els seus companys i companyes, creant un vincle directe entre el treball i el consum responsable.

🆕 Document: ACTIVITAT DE TRANSFORMACIÓ D’ALIMENTS EN FORMAT SITUACIÓ APRENENTATGE

✏  GUIA TÈCNICA DE TRANSFORMACIÓ D’ALIMENTS PER AL PROFESSORAT ➡ AQUÍ