Estada de l’escola Emili Vallès d’Igualada

Aquesta setmana ens han visitat els alumnes de 5è i 6è de l’escola Emili Vallès d’Igualada.

Tot i el fred i la pluja hem pogut fer totes les activitats i hem tingut dues sorpreses als aiguamolls!!!

amb els alumnes de 5è hem pogut veure la daina blanca

i amb els de 6è vam tenir la visita insistent d’un blauet curiós.

a més hem descobert de quin animal eren aquests rastres tan curiosos, que en principi pensavem que eren llimacs

L’animal que fa aquests excrements és el Coipú

El coipú (Myocastor coipus), és un mamífer rosegador de la família dels miocastòrids. De costums amfibis, neda i busseja amb facilitat, i quan s’espanta pot romandre ben quiet sota l’aigua durant uns quants minuts. A terra, en canvi, no es mou amb tanta agilitat. Viu en colònies o en parelles en unes galeries no gaire profundes i poc ramificades que construeix a la vora de l’aigua, i és actiu sobretot al crepuscle i a la nit, però també de dia.

Originari de la part meridional de Sud-amèrica, arribà al Principat de Catalunya per ésser criat en granges pelleteres. Alguns exemplars s’escaparen i aconseguiren sobreviure en estat salvatge.

Forma part de la llista de les 100 espècies invasores més nocives d’Europa