Curs Coneguem el patrimoni de l’Escala

Aquest cap de setmana ha començat el curs que hem organitzat des del CdA Empúries, sobre coneixement de l’entorn de l’Escala adreçat als docents. L’objectiu del curs és esdevenir coneixdors de l’entorn per tal de poder transmetre aquests valors naturals i històrics als alumnes dels centres educatius. D’altra banda també es proposa l’elaboració conjunta de material didàctic per a poder fer visites amb alumnes als diferets equipaments de l’Escala i treure’n el màxim profit.

El nostre formador en Jaume Salvat en sap un munt i ens ha explicat moltes coses interessants. Hem anat a veure la Fornaca, font des d’on s’extreia l’aigua potable per fer-la arribar fins a l’Escala a través del camp dels pilans. Hem visitat el Safareig, la torre del Pedró, la Mar d’en Manassa, la plaja de la Riba amb els seus norais i pilons d’amarrar…

i també hem vist fauna de manera casual:  serp de collaret, visó americà, martinet blanc, corb marí, gavina riallera, gavians argentats…tot plegat ha estat molt engrescador i profitós.