Els alumnes del Batxillerat científic de l’institut Vallvera estudien les platges d’Empúries

Els alumnes de l’institut Vallvera, com tots els estudiants d’arreu de Catalunya, es varen veure confinats i sense poder assistir a classe, des del 13 de març del 2020 fins al final de curs. Escoles i instituts van començar el curs 20-21 sota l’amenaça de la pandèmia de CoVid i els confinaments i aïllaments es van anar repetint, de manera que el nostre alumnat  es quedava tancat a casa i reprenia les classes una vegada i una altra.

Amb aquesta situació no és d’estranyar que la sortida a Empúries del dia 3 de desembre, fos esperada amb candeletes i amb gran il·lusió per als alumnes de batxillerat de l’institut Vallvera de Salt.

BUSCANT L’AIGUABARREIG

Mentre els alumnes  d’humanitats visitaven el jaciment d’Empúries, els alumnes del científic recorrien les platges d’Empúries.

Val a dir que, malgrat les previsions de molta fred i vent, la temperatura va arribar a 14º i la forta tramuntana del dia anterior va girar cap a una briseta de  migjorn, de manera que els alumnes més valents  van acabar amb l’aigua fins a mitja cama tot buscant l’aiguabarreig.

A la platja del Rec, just al costat del Rec del Molí,  vàrem repassar la història de les baralles del rei Jaume II i el comte d’Empúries per l’aigua del riu Ter i com això va comportar el desviament del braç gran, que antigament desembocava just a aquesta platja, cap a l’Estartit, on abans hi desembocava el braç petit del ter (Es-Ter-Tit). Aquesta història de 8 segles enrere va modificar per sempre la fesomia del paisatge i va provocar que les dunes avancessin terra endins provocant greus problemes a les granges, camps i vies de comunicació.

“ÉS GREU DOCTOR?”

Aquesta és la pregunta que volem contestar. I ho fem aplicant els nostres coneixements científics de diferents camps del saber: física (onades, gravetat), química (salinitat), biològica (plantes, petxines), geològica (meteorització, roques, minerals).

Si en voleu saber més, si realment desitgeu saber si és greu, pregunteu-ho als alumnes del batxillerat científic de Salt, que van observar, investigar, anotar i deduir. Vegeu les fotos d’aquest magnífic dia d’investigació científica a la platja.

REACCIÓ CARBONATS AMB HCl
FLOTACIÓ