Els alumnes de batxillerat de Llagostera fan l’itinerari científic a la duna d’Empúries

El passat 19 d’octubre, els alumnes del batxillerat científic de Llagostera varen venir a fer  química, biologia i geologia a la duna d’Empúries.

L’activitat va començar amb una introducció a l’aula on  vam esbrinar un xic la història de la duna i vam explicar com ens organitzaríem.

Després vam anar a la Platja del Rec on vam fer estudis sobre la salinitat del mar i del rec del Molí i sobre la flotació dels objectes. Vam buscar l’aiguabarreig, però calia anar mar endins i no el vam saber trobar.

També vam recollir curculles i les vam classificar; de passada vàrem recollir plàstics i vam deixar la platja un xic més neta. Recordeu que els residus no només s’han de reciclar, sinó que s’han de REDUIR!

Després d’una petita pausa per esmorzar, vam anar a la platja del Pedrigolet a observar el cicle geològic extern i a comptar onades per a veure’n el seu poder erosiu; vam acabar l’itinerari parlant de riscos i avaluant la possibilitat que caigui l’arc litoral del Portitxol.

Vegeu aquí algunes fotos: