Itinerari científic a la duna d’Empúries amb alumnes de Batxillerat de l’institut Illa de Rodes

El passat 25 d’octubre els alumnes de Batxillerat de l’Illa de Rodes de Rodes varen venir a fer l’itinerari científic a la Duna d’Empúries. En paraules de les professores: “L’activitat queda vinculada a l’estudi d’ecosistemes a 2n de batxillerat, com a activitat pràctica de treball de camp. A 1r de batxillerat ens serveix com a activitat pràctica pel reconeixement de minerals i roques, que és la segona unitat didàctica que es treballa a Ciències de la Terra.”

Així doncs vàrem treballar més aspectes de vegetació psammòfila, plantes invasores, i xarxes tròfiques amb les curculles com a excusa. També ens vàrem fixar en aspectes del biòtop: inestabilitat del sòl, manca de nutrients, vent, etc. Ens vam entretenir una estona fent les mesures de la salinitat amb el refractòmetre i intentant trobar l’aiguabarreig entre el rec del Molí i la platja del Rec. La idea era trobar una salinitat mitjana entre l’aigua salada del mar i la del rec.

SALINITAT AIGUA DEL MAR SALINITAT AIGUABARREIG SALINITAT REC DEL MOLÍ
CONCENTRACIÓ DE SALS 35 gr/l 17 gr/l 1-2 gr/l
DENSITAT 1.020 gr/cc 1.010 gr/cc 1.003 gr/cc

Aquests alumnes es van arremangar,  es van posar a l’aigua a buscar l’aiguabarreig i el van ben trobar! Molt bé noies i nois de Roses!

A la segona part de l’itinerari també vam fer un xic de geologia i riscos a la cala del Pedrigolet.

Deixem que ells mateixos ens expliquin el que feien i com ho feien.

Un dia esplèndid i un bon treball de camp!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *