L’Escola Benviure investiga les comunitats vegetals de Collserola

Els dies 3 i 4 d’octubre els alumnes de 5è d’aquesta escola de Sant Boi de Llobregat han realitzat un estudi sobre les condicions ambientals i la vegetació dels vessants de solell i d’obaga a la vall de la riera de Vallvidrera, a la Rierada.

Prèviament, a l’escola van fer hipòtesis de les condicions mediambientals en cada vessant i del tipus de plantes que es trobaríem. Ara, a la sortida de camp, serà el moment de comprovar-les.

15Després d’esmorzar han agafat les motxilles amb el material i han anat plegats fins al pont de la Siberia on s’han separat en dos grups per a l’estudi de les dues vessants. Un cop a cada vessant se’ls ha explicat  el funcionament de cada instrument (termòmetre d’aire, anemòmetre, higròmetre, brúixola i fotòmetre) i han realitzat les mesures ambientals. La segona part ha consistit en fer un estudi de la vegetació dels vessants de les10 plantes més significatives

Després han tornat al laboratori on han compartit les dades i han verificat les hipòtesis inicials. Amb les mostres de fulles que han recollit, han comprovat quines plantes de cada vessant contenen més aigua tot pesant-les abans i després de dessecar-les en un forn a 110ºC.

A l’escola els queda feina per fer ja que han de comparar les característiques de les plantes de cada vessant, trobar-hi alguna relació amb les condicions ambientals i esbrinar finalment a quina comunitat vegetal es trobaven.

Han estat uns grups molt treballadors que juntament amb les seves mestres, Asu, Maria Carmen i Maria han realitzat una molt bona feina.