Ens preparem pel Projecte Rius

El dimecres 28 de setembre els alumnes de 5è de l’escola Estel de Molins de Rei van portar a terme l’activitat d’investigació sobre la riera com a experiència prèvia per poder realitzar el curs vinent l’exploració del seu tram de riera dins el Projecte Rius.

Aquest projecte és una iniciativa desenvolupada per l’Associació Hàbitats amb l’objectiu principal d’estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels nostres rius. Fomenta l’apropament de les persones al riu i permet conèixer com són i com funcionen els ecosistemes fluvials, els organismes que hi podem trobar, la seva importància ambiental i social, així com els problemes que pateixen i què podem fer per millorar-los.4

Han estat uns investigadors fantàstics. Primer es van organitzar en grups en el treball de camp al riu i després per parelles al laboratori per  tal d’observar els organismes i deduir la qualitat de l’aigua de la riera.

Aquest grup, com a bons molinencs, van baixar a peu des de Can Santoi i van dinar a la zona del Salt d’aigua acompanyats d’en Miquel i l’Estela.

Segur que el curs vinent, amb l’experiència d’aquesta sortida a la riera de Vallvidrera, aportaran unes bones dades al projecte.