El Modernisme de la Colònia Güell

22La visita a la Colònia Güell ens transporta en el temps i ens mostra com vivia la seva població en plena revolució industrial a Catalunya.
Els alumnes de 6è de l’Escola Juan Ramon Jiménez de Martorell van gaudir d’aquesta activitat els dies 2 i 3 de març. Dividits per grups, van anar descobrint els punts més interessants de la zona industrial (edifici de pisos, edificis amb la teulada amb dents de serra, els assecadors i la xemeneia) i de la zona residencial (Can Soler de la Torre, Ca l’Ordal, el carrer Barrau, la plaça Joan Güell, les escoles, Ca l’Espinal, la casa del metge, el centre parroquial, el convent de les monges, la casa del secretari i la cooperativa de consum). De cada punt havien de fer observacions i deduccions a partir de preguntes i dibuixos relacionats amb l’arquitectura i els costums de l’època.
Després vam anar al centre d’interpretació on vam visitar el museu i van poder veure com vivien els treballadors de la Colònia en un documental recreat.
11Per acabar vam visitar l’església dissenyada per Gaudí i ens vam fixar molt en els materials emprats per a la seva construcció  i la simbologia que l’envolta.

Van ser uns grups molt motivats i treballadors!

Fins la propera!