Descobrim els misteris del bosc

El dilluns 9 i dimarts 10 de nof12vembre els alumnes de 3r de l’Escola Agustí Bartrà de Terrassa han gaudit descobrint el bosc de Collserola.

Primer  han explicat com creuen ells que és un bosc.
Després dividits en dos grups han fet una gimcana tot fent activitats en tres llocs diferents del bosc.

La primera prova ha consistit en analitzar a fons un immens arbre; han calculat la seva alçada amb l’ajuda d’un llapis i una cinta mètrica, han mesurat el seu contorn i han fet un estudi acurat de les seves fulles i fruits. Amb tota la informació recollida, una clau dicotòmica els ha guiat per descobrir el seu nom: L’ALZINA.

f1En la segona prova s’han tapat els ulls per endinsar-se al mig del bosc i conèixe’l més a fons a partir dels  sentits i de les sensacions que els ha transmès. També han après a orientar-se amb la brúixola i saber que el vessant on es trobaven era el Nord.

En la tercera part han fet el reconeixement de 6 plantes característiques de l’alzinar. f16Ajudats per unes fitxes trobaven el seu nom, feien un dibuix de la seva fulla i havien de veure quantes plantes de la mateixa espècie hi havia en un tancat que hi havia preparat per fer l’activitat.

Han estat molt actius i el que més els ha agradat ha estat tapar-se els ulls i descobrir el bosc a partir dels seus sentits!

Fins la propera!