Avaluació de risc geològic a càrrec dels alumnes de batxillerat de l’Institut Frederic Mompou

IMG_20160204_113501_br
Fent recerca a les Escletxes

Els riscs geològics, poc o molt, són sempre presents al nostre entorn. A Catalunya hi ha diversos indrets on el risc per fenòmens de vessant poden crear algun problema a les poblacions que hi estan assentades. El nostre cas d’estudi es centra en el poble d’El Papiol, al Baix Llobregat, construït sobre un terreny d’argiles en pendent.

L’objectiu del treball que proposem a l’alumnat és doble:
– en primer lloc, interpretar la formació de les Escletxes: unes àmplies obertures més o menys paral·leles observables al massís calcari de la part alta del poble.
– en segon lloc, valorar el risc que poden patir les edificacions i altres infraestructures de la població.
Finalment, i com a treball posterior, han d’elaborar un informe que contempli les recerques de camp fetes i algunes propostes per a minorar els problemes i afectacions que es puguin produir al poble.

4
Observant les esquerdes i els testimonis de la seva progressió a l’edifici de la rectoria

Aquestes van ser les tasques que van dur a terme els alumnes de batxillerat de l’Institut Frederic Mompou de Sant Vicenç dels Horts el passat dia 4 de febrer. Va ser un grup molt motivat i amb gran capacitat d’anàlisi de la situació.

Felicitem als alumnes i a les professores per la seva feina.