Tot descobrint el delta del Llobregat

Els dies 29 de maig i 1 de juny els nens i les nenes de 4t de l’Escola La Sínia de Molins de Rei van realitzar un itinerari d’uns 7 km pel delta del riu Llobregat. Aquestes sortides han format part del seu projecte d’investigació del riu, de dalt a baix, des de la capçalera fins a la seva desembocadura.

Observacio_ocells_deltaEls elements d’interès més destacables de l’itinerari han estat:

• El reconeixement de la vegetació de vora el riu per tal de comprovar la qualitat ecològica de la zona de ribera (índex QRISI) i també veure alguna adaptació als sòls una mica salats.
  • L’anàlisi de la qualitat de l’aigua del riu amb proves físiques senzilles (terbolesa, olor, color, salinitat…)
  • La determinació de la qualitat de l’aigua mitjançant els macroinvertebrats bioindicadors.
  • L’observació dels ocells dels aiguamolls des de les cabanes.
  • L’anàlisi dels principals impactes antròpics de la zona (que són molts: aeroport, desviació del riu, zones fabrils…)

poll_camesllargues_deltaD’altra banda, els alumnes també van poder comprovar la funció dels “calaixos de depuració” que no són altra cosa que un conjunt de basses connectades entre sí, en les quals s’hi fa arribar aigua procedent de la depuradora que és filtrada i netejada pels nombrosos canyissos que hi creixen; d’aquesta manera es millora la qualitat de l’aigua de la depuradora abans de ser abocada al mar.

Tot i la calor, van ser unes sortides molts interessants. Fins i tot un dia vam tenir la sort d’observar una colla de polls de camesllargues molt jovenets que estaven al mig del camí mentre els pares volaven per sobre cridant-los.