“No sou els únics que teniu vida”

El dimecres 27 de setembre de 2017,els alumnes de 5é de l’escola Estel de Molins de Rei van realitzar l’activitat d’ investigació de la Riera de Vallvidrera.

L’ activitat es basa en fer una  anàlisi de l’ecosistema de la riera de Vallvidrera, tant de les   condicions físico-químiques com del reconeixement de la fauna i la vegetació que hi viuenn

Es van separar els alumnes per grups  i van anar a un punt de la riera anomenat  La Font de l’arbre caigut.

Van prendre dades  com la temperatura de l’aigua i l’aire, la amplada i fondària en diferents punts de la riera en aquella zona, la velocitat i la  direcció del corrent.  Van reconèixer la vegetació de ribera i van recollir invertebrats de la riera.

Un cop al  laboratori van  identificar  i classificar els invertebrats mitjançant les lupes  binoculars. Mitjançant l’índex biològic dels  invertebrats es va obtenir  el nivell de qualitat de l’aigua de la riera.

Van deduir les causes per les quals la qualitat de l’aigua va resultar deficient  i van proposar solucions per evitar la contaminació de la riera i  del Parc natural de la Serra de Collserola.

Aquí mostrem un recull d’algunes de les propostes dels alumnes:

Fer trobades un cop al mes per netejar en grup la serra de Collserola, posar més contenidors i papereres, augmentar el nombre de guardes forestals i sistemes de seguretat, multar per llençar escombraries.

Els alumnes van proposar també eslògans per sensibilitzar la població:

-No mateu el bosc

-Sense plantes no hi ha vida

-Penseu en els animals

-La brossa treu vida

-La natura mou el món

-Penseu en la natura

-No plants no life

-No sou els únics que teniu vida