Han bufat vents de Ponent, Mestral i Tramuntana a Can Santoi!

Els dies 16,17 i 18 d’octubre els alumnes de 3r de primària de les classes de Ponent, Mestral i Tramuntana de l’Escola Garbí d’Esplugues de Llobregat han vingut a fer l’activitat de Meteorologia: “Quin temps fa?”

S’han dividit en dos grans grups cada dia, per poder fer els diferents tallers simultàniament, uns han començat fent la gimcana dels aparells meteorològics i els altres per la gravació de la predicció del temps de l’endemà.

La gimcana meteorològica tracta de superar 6 proves per aprendre a interpretar les mesures dels aparells meteorològics i la seves respectives unitats, desprès es fa un joc de sensacions on fan ells mateixos de termòmetres. Per finalitzar es fa una recollida de dades de la caseta meteorològica.

La predicció la van fer a través d’un programa del temps a la TV de Can Santoi. Abans, però, els nens i les nenes van haver de preparar el guió de la locució dels presentadors i analitzar i interpretar el temps de l’endemà. També es van haver de repartir els rols de director, presentadors, encarregats de focus i de càmera. Quan ja estaven els components del grup situats en el seu lloc, els directors van donar el tret de sortida: 10, 9….1 i acció!!

Totes les activitats les han realitzat amb petits grups  que ja tenien formats des de l’escola on continuaran el treball per acabar sent uns experts meteoròlegs

Us esperem el curs vinent!