Experimentant amb la llum i la calor del Sol

Els dies 6,8 i 9 de juny els alumnes de 5è de l’Escola Mercè Rodoreda de Martorell van portar a terme  activitats relacionades amb l’energia solar.

15Així van poder comprovar com amb la llum de Sol es pot generar electricitat fent moure unes aspes connectades a un motoret i a una miniplaca fotovoltaica. També van experimentar com  la calor del Sol es pot fer servir per escalfar aigua utilitzant uns col·lectors solar casolans i encarant-los al Sol durant aproximadament una. Uns grups també van cuinar pomes al forn mitjançant una cuina solar parabòlica.

5

Van descobrir la diferència entre plaques fotovoltaiques i col·lectors solars i  van saber explicar molt bé als seus companys les seves hipòtesis i el desenvolupament de l’experiència que havien realitzat.

Us esperem l’any vinent!