Estada de l’Escola El Pilar

Els alumnes de 3r d’aquesta escola van vindre a fer una estada plena d’activitats que van fer els dies 4, 5 i 6 d’octubre. Venien ben preparats des de l’Escola amb els sis grups fets, cada un dels quals tenia el nom d’un núvol que havien treballat.

El primer dia al matí, després de donar-los la benvinguda i fer una breu explicació del programa que faríem aquest dies, van fer l’activitat de conèixer La Riera de Vallvidrera. Aquesta activitat va consistir en agafar mostres de la fauna de la riera i analitzar-les al laboratori del camp d’aprenentatge per poder deduir l’estat de contaminació de la riera.

A la tarda van fer les activitat sobre la meteorologia, van fer un petit anàlisi de l’estació meteorològica de CdA Can Santoi, van fer una gimcana d’instruments meteorològics i també van fer un vídeo de la predicció del temps del dia següent  simulant que eren el programa de televisió del temps i utilitzant les dades del servei meteorològic analitzades anteriorment.

El segon dia van aprendre a orientar-se mitjançant l’ús de la brúixola i el mapa per poder arribar al cim de la Serra de Can Julià, durant aquesta pujada van analitzar: rastres de petjades, minerals, ocells …

A la tarda van fer l’activitat de recerca del tresor, cada grup havia fet anteriorment un tresor a l’escola i el van posar a una capsa, cada grup va amagar el seu tresor i va fer un mapa amb indicacions per trobar-lo, cada grup es va intercanviar mapes per trobar el tresor d’un altre. Posteriorment el CdA Can Santoi va amagar el seu tresor i va fer entrega de uns GPS a cada grup per que trobessin aquest tresor, el qual era una capsa plena de croissants per berenar.

El tercer dia van fer una excursió a la Torre de Collserola, van tenir que esbrinar com es va construir, la seva utilitat, analitzar les seves parts i alçada, el material de que esta feta, etc … Després  van pujar al mirador de la torre on van observar i analitzar el paisatge que es veu des de allà dalt, van comparar el contrast que hi havia a la vessant nord i sud de la Torre.

Va ser un grup molt engrescat i treballador!