Projecte del bosquet de l’Escola La Guàrdia

Aquest matí, cap a les 12, s’ha fet l’acte d’inauguració de l’itinerari del bosquet de l’Escola La Guàrdia, de Sant Vicenç dels Horts. Es tracta d’un projecte de recerca i d’Aprenentatge Servei portat a terme pels alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Gabriela Mistral, també de Sant Vicenç.laguardia2

Al mateix web d’informació de l’itinerari, creat pels alumnes, ens expliquen en què consisteix l’Aprenentatge Servei: “És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat. Els participants es formen i treballen sobre necessitats reals de l’entorn, amb l’objectiu de millorar-lo. Per tant, és un projecte educatiu amb utilitat social”.

laguardia1Els alumnes han dissenyat un itinerari pel bosquet de l’Escola amb la localització de 8 punts d’interès: història de Sant Vicenç, tall geològic, observació d’aus, del paisatge, etc. Per tal d’accedir a la informació de cada punt cal capturar els codis QR mitjançant un mòbil intel·ligent  que ens porta al web del projecte.

Aquest itinerari, al qual encara li queden algunes pinzellades per deixar-lo plenament enllestit, constituirà un element educatiu més al servei del municipi de Sant Vicenç dels Horts.

El projecte, impulsat pel professorat de l’institut, ha rebut el suport i la col·laboració entre d’altres, de l’Escola La Guàrdia, de l’Ajuntament, del Centre de Recursos Pedagògics i del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.