Dijous 8 de maig de 2025 l’alumnat de 5è i 6è de l’Escola El Montcau (Ordal) i l’Escola El Serral (Lavern) han vingut des de Subirats fins al CdA Can Santoi per realitzar l’activitat Guiats per satèl·lits.
Han començat coneixent el posicionador GPS i la brúixola per saber trobar el camí correcte al llarg del recorregut de Can Madolell. Després han preparat el material necessari (fitxes de reconeixement de plantes, fitxa de roques i estris per capturar algun invertebrat de la riera) i han fet un recorregut de prova per familiaritzar-se amb els instruments.
Llavors, organitzats en quatre equips, han fet el recorregut circular de manera autònoma seguint les indicacions de la ruta prèviament gravada al GPS. El recorregut està plantejat com una gimcana, en la qual han anat resolent diverses tipus de proves al llarg del camí.
Tots plegats, han descobert les roques i els arbusts més
abundants en aquesta part del Parc Natural de Collserola, a més d’explorar camins i corriols que baixen al fons de la riera de Vallvidrera. Amb les indicacions del GPS i comprovant el rumb amb els azimuts de la brúixola tots els grups han completat el recorregut sense problemes.
Han sigut uns grans exploradors i han gaudit d’un gran dia per Collserola. Felicitats i fins aviat!


